Optagelse

Når man skal vælge skole, er der mange spørgsmål, der skal besvares. Vi håber, at vores hjemmeside kan hjælpe med de nødvendige informationer. Hvis ikke, så tøv ikke med at kontakte os. Det kan gøres på e-mail til rektorkontor@herlufsholm.dk eller på telefon +45 55 75 35 00.

 

Herlufsholm er en privat skole, og derfor skal kommende elever ansøge direkte hos os, hvis de ønsker at blive indskrevet på en af skolens uddannelser. Denne side giver et overblik over detaljerne i ansøgningsprocessen, samt oplyser om optagelsesproceduren, de økonomiske detaljer og muligheden for at søge om tilskud.

 

Vi skal gøre opmærksom på, at der fra og med skoleåret 2016/2017 ikke længere optages kostelever i 6. klasse, og fra skoleåret 2017/2018 ikke optages kostelever i hhv. 6. og 7. klasse.

 

De to klassetrin  oprettes således alene med dagelever.

 

Download ansøgningsskemaet for dag- eller kostelev HER.

 

Vi anbefaler alle elever og deres forældre at downloade og læse ”Skolehåndbogen”. Den indeholder mange vigtige og uddybende informationer om det at være elev på Herlufsholm Skole og om vores traditioner og regler. 



 Klik på billedet
HERLUFSHOLM SKOLE OG GODS - HERLUFSHOLM ALLÉ 170 - 4700 NÆSTVED - DENMARK - TEL +45 55 75 35 00 - FAX +45 55 75 35 14 - REKTORKONTOR@HERLUFSHOLM.DK
Hovedredaktør Christina Elvira Dahl e-mail: cda@herlufsholm.dk - CVR-nr. 85896318