Rektor har ordet

Er Herlufsholm en eliteskole?

Ja, det er vi. For dig, der vil og kan.

Vil du, lover vi til gengæld at uddanne og danne dig til at kunne og ville tage ansvar – for dig selv, for andre, for vores fælles fremtid – i en konstant udfordrende, spændende og foranderlig verden.

Det gør vi, fordi vi er skole 24/7, ikke bare 8 til 15. Og det gælder både kost- og dagelever. Vi er en skole, der ser den enkelte, ser dig og dit potentiale. Vi tager ansvar for dig – med tryghed, udfordringer, fællesskab, fester, traditioner og helt ekstraordinære oplevelser – der skaber helt ekstraordinære muligheder for personlig og faglig udvikling.

Det kræver, at du selv vil. Men vil du og dine forældre – som alle dine kammerater og deres forældre vil, og alle dem, der har gået her før dig – så er Herlufsholm det rigtige sted for dig.

Det er en ekstraordinær uddannelse, en dannelse for livet. Har du lysten? Og har du viljen? Og vil dine forældre give slip, vil de lade dig få muligheden? Vi er klar!

Mikkel Kjellberg