En ekstraordinær skole for dem der vil vide mere, kunne mere og gøre mere

Velkommen til en ualmindelig og spændende skole.

Frygt Gud, gør ret og forlad dig ikke på mennesker”. Således står skrevet på Skolebygningens ene våbenskjold. Ordene er Birgitte Gøyes og møder alle, der kommer til Herlufsholm. De minder os om, at Herlufsholm er en skole med en lang, spændende historie og grundlagt på solide danske og humanistiske værdier.

Herlufsholm Skole blev stiftet d. 23. maj 1565 som en skole for adelige og ærlige mænds børn. Således skulle skolen rette sig til både børn af adelen, men også til de børn, der havde lyst og evner til lærdom og dannelse.

Herlufsholm Skole

I dag huser Herlufsholm elever fra 6. klasse til gymnasiets 3.g. Eleverne kommer fra lokalområdet, det videre Danmark eller fra deres hjem i udlandet for at tage en faglig stærk uddannelse her på skolen. Vi har dagelever og kostelever, men fordelt i mindre klasser, hvor fokus er på ro, faglighed og trivsel.

Herlufsholm Kostskole er opdelt i 10 elevgårde, hvor eleverne bor i mindre grupper sammen med en kostlærer og dennes familie. Det giver et nært, familiært forhold og er med til at skabe stærke venskaber, der for mange elevers vedkommende varer livet ud.

I videoen herunder kan du høre eleverne fortælle om skolen - videoen blev lavet som et elevprojekt i 1.g Mediefag.

Du kan læse mere om Herlufsholm Skole og de forskellige uddannelser her:

Grundskolen - få den bedste start

STX - studieretninger

Pre-IB/IB - Start your international education today

Beklædning - Herlufsholm beklædning

Clothing - Herlufsholm clothing

The Award - The Duke of Edinburgh's international award

Elevprofil - Herlufsholm Skole udvikler globale kompetencer

Generelt om Herlufsholm - Herlufsholm profilbrochure

Herlufsholms bæredygtige tiltag - En grønnere skole

Redegørelse om Herlufsholms bæredygtige tiltag -Bæredygtig udvikling på Herlufsholm

Herlufsholm Gods

Herlufsholm Gods råder over en del grønne områder og skov, og eleverne har rig mulighed for at nyde roen ved Susåen og i skoven eller hygge sig sammen i den store park på skolens område.

Har du spørgsmål?

Kontakt os gennem denne formular. Vi er altid parat til at hjælpe.

Tag potentialetesten

Hvem er du? Hvem vil du gerne være? Hvad interesserer du dig for?

Oplev Herlufsholm

Herlufsholm Skole er et sted, der skal opleves. Du kan starte med vores virtuelle rundtur på skolen.

Åbent hus

Få en rundvisning og oplev skolen, mød vores elever og lærere og hør om vores forskellige uddannelser.

Har du spørgsmål?

Kontakt os gennem denne formular. Vi er altid parat til at hjælpe.

Se virksomhedens organisationsdiagram HER